środa, 27 maja 2015

Dzień Mamy i inne Święta


Święto Mamy mamy już za sobą :)
Ja powtarzam mojemu dziecku, że o bliskie osoby dbamy i traktujemy je w sposób szczególny na co dzień, nie tylko od święta kiedy to kalendarz na nas wymusza by kupić komuś prezent, złożyć życzenia być miłym w tym jednym dniu. Święta są miłym akcentem, pokreśleniem, podsumowaniem ważnych funkcji jakie pełnimy na co dzień. Jestem jak najbardziej za świętowaniem dobrze jest jak są takie dni w roku kiedy czujemy się bardzo wyjątkowo. Jednak przeraża mnie to ograniczanie się do tego jednego dnia. Mam tu na myśli traktowanie kogoś przez cały rok w bardzo zły sposób, a w dzień urodzin składanie życzeń "by Ci było lekko w życiu"; "wszystkiego najlepszego"; "spełnienia marzeń i samych radosnych chwil", uściski, całuski, kwiaty, prezenty, a dzień po urodzinach wszystko wraca do normy. Nie pojęte są dla mnie takie przypadki gdzie mężczyzna na co dzień nie dba o swoją kobietę, nie szanuje, używa przemocy fizycznej, psychicznej, a w dniu kobiet wręcza kwiaty i składa życzenia "wszystkiego najlepszego".

Dbajmy o naszych najbliższych na co dzień, dajmy im odczuć, że naprawdę są dla nas bardzo ważni. Ja często gdy jadę do moich rodziców kupuję mały drobiazg czasem jest to zwykła czekolada, innym razem kawa, herbata. Bardzo podoba mi się zaskoczona mina mojej mamy kiedy coś takiego dostaje. Wiem, że jest jej 100 razy bardziej przyjemnie gdy dostaje coś kiedy się tego zupełnie nie spodziewa.

Oczywiście w dzień mamy też były życzenia i słodki prezencik ale to już jest taki pewniak gdzie co roku mama wie, że ja przyjadę i czeka z ciastem.

Moja córeczka mile mnie zaskoczyła w ten dzień, rano wstała wcześniej zrobiła śniadanie, przyniosła mi je do pokoju obudziła mnie i podała śniadanie wraz z laurką. Po szkole kupiła różę i wręczyła mi ją wraz z życzeniami. Dużo się przytulałyśmy tak jak to często robimy i rozmawiałyśmy o naszej miłości na linii mama dziecko mama. Julia często wpada na pomysł "śniadanie do łóżka" i tak mnie zaskakuje najczęściej w sobotnie poranki :)

Rozpieszczajmy się słowami, gestami na co dzień nie tylko w święta.

3 komentarze:

  1. Święta prawda Małgosiu :) warto pamiętać o miłych gestach, w każdym dniu, a nie tylko na zawołanie i od święta, zaś nazajutrz wracać do prozy życia. Wszystkiego dobrego!

    OdpowiedzUsuń